Jan-Ibo is werkzaam bij DTX als Delivery eXpert. In zijn functie staat de wisselwerking tussen de klant en de eXperts van DTX centraal. Vandaag neemt hij jullie mee in een van zijn laatste projecten. Met welke uitdagingen krijgt een Delivery eXpert bij DTX te maken?
In mijn rol als Delivery eXpert focus ik me op de wensen van de klant. Cruciaal daarbij is ervoor te zorgen dat wat wij als DTX doen aansluit bij hetgeen de klant verwacht. Een mooi voorbeeld hiervan is een project dat wij een halfjaar geleden zijn gestart. We kwamen toen in aanraking met een klant die op zoek was naar een betrouwbare ICT-partner. Deze klant had geen ICT’ers in huis en de toenmalige partner leverde niet wat er werd verwacht. In samenspraak met klant is daarom een prioriteitenlijst opgesteld. Zo was voor iedereen helder wat er moest gebeuren en in welke volgorde.
Inmiddels hebben we een grote slag geslagen. De omgeving is veel stabieler en de eindgebruiker heeft hier merkbaar profijt van. Op dit moment zijn we aan het optimaliseren en in samenspraak met de klant kunnen nieuwe projecten worden gestart.
Dit project is een mooi voorbeeld voor de manier waarop wij met onze klanten samenwerken. Als Delivery eXpert was het mijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de klant begreep welke technische keuzes er werden gemaakt, waarom bepaalde investeringen nodig zijn en in welke fase van het project we ons bevonden. Dat dit uiteindelijk is gelukt en we een stabiele en betrouwbare omgeving hebben neergezet geeft mij veel voldoening.
Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging en spreekt de manier van werken binnen DTX jou aan? Bekijk dan hier onze vacatures.